דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לדעת זוגיות כדרך להתפתחות 

מאת    [ 06/12/2008 ]

מילים במאמר: 830   [ נצפה 2625 פעמים ]

לדעת זוגיות כדרך להתפתחות

כיצד לטפח את הקשר הזוגי ולקבל את הכלים לעשות זאת, ללא מילים? מה לכלול בחוזה הזוגי?
כיצד לענג את בן הזוג ולהפוך את הזוגיות לכלי להתפתחות אישית?

יגאל אדר M.A., מנחה סדנאות טנטרה לטיפוח הזוגיות , מנחה קבוצות, מורה בכיר ליוגה שיאצו וטווינה.


הבעיה השכיחה ביותר בזוגיות היא קושי בתקשורת, אנחנו כל כך מערביים בחשיבה שלנו, שהמושג תקשורת מבטא עבורנו לרוב דיאלוג מילולי ואינו מתייחס לאופנים אחרים של תקשורת, כגון מגע, מבט והקשבה.

בסדנאות אנחנו לומדים ליצור תקשורת זוגית דרך כל החושים שלנו בראייה, במגע, בתחושה וגם במילים. העיניים מהוות ראי לנפש האדם ולכן אחד השלבים הראשונים בסדנה מתחיל בהתבוננות ממושכת זה בעיניו של זה. לא פעם מדהים לגלות שפעולה זו קשה לביצוע לאנשים שחיים שנים רבות יחד. באחת הסדנאות שהונחו ע"י, גילה אחד הגברים להפתעתו שצבע עיניה של אשתו השתנה, מבלי ששם לכך לב.

עם השנים משתנים הצרכים ותחושות הגוף של כל אחד מבני הזוג. בעקבות הנחייה להתבונן בתגובות הגוף של בן הזוג התברר למשתתף אחר בסדנה, שמנהגו ללטף את אזני אשתו בצורה שאהבה תמיד, גורם לה כיום להתכווצות וסבל. בגלל שידעה שכוונתו של הבעל לענג אותה, לא שיתפה אותו אשתו בשינוי, מפחד לפגוע בו ובהנחה שהשינוי זמני והליטוף יחזור להיות חוויה נעימה כבעבר. התבוננות מונחית על השפעת המגע על הגוף מאפשרת לזוגות לבדוק ולחדש את התקשורת שלהם דרך המגע. כזוג איננו צריכים להישאר מקובעים בהנחות ובמחשבות מה מענג את בן זוגנו, אלא לנסות כאן ועכשיו להתבונן תוך כדי מגע ללא מילים ולהקשיב אחד לשני באמצעות החושים.
הטנטרה והשיאצו מניחים את מה שידוע בצד ומנסים להתבונן על המוכר באופן שונה ובאמצעות חושים שונים, כדי לפתח כלים להקשבה לבן הזוג ולעצמנו. דרך הטנטרה אני יכול לזהות דברים שנעימים או קשים לי, שלא הייתי מודע להם קודם לכן או שהשתנו עם הזמן.
האינטימיות של הזוגיות מאפשרת תהליך של פיתוח מודעות לעצמך ולבן הזוג שלך, לדעת אחד את השני, ביטוי שמשמעותו גם לאהוב.

"בזוגיות מתרחש תהליך מעניין - היווצרות חוזה זוגי ראשוני לא מודע. כאשר זוג מתאהב, נבנית בראשם של בני הזוג תמונה של בן זוגם, על פיה הם פועלים שנים רבות אחר כך".


למרות הקושי הרב לשנות את החוזה הראשוני, ממליץ יגאל אדר לזוגות לערוך מדי שבע שנים חוזה חדש ולהכיר מחדש את נפש בן זוגם שעוברת שינויים עם השנים.
חוזה מסוג זה יכול לכלול שלושה חלקים: דיון בציפיות שממלאים בני הזוג אחד עבור השני, ציפיות שעדיין לא התמלאו אך יש רצון ויכולת לממשם וקבוצה שלישית של ציפיות שלא ניתן יהיה למלא לעולם עבור בן הזוג. הבדיקה ההדדית של הציפיות מורידה את רמת התסכולים שמעיבים על הזוגיות. בני זוג נוטים לחשוב שבני זוגם מסרבים לממש את הציפיות שתלו בהם בעוד הסיבה לכך נעוצה בחוסר ביכולת ובמחסור בכלים הנכונים. השלמה עם גבולות יכולותיו של בן הזוג בתחומים מסוימים, תפנה את הצורך במימוש ציפיות אלה למרחבים אחרים של עבודה, תחביבים, חברים וכו.

החוזה המילולי כאמור אינו מספיק, תרגול הטנטרה מספק פתרונות מעולים לבעיות תקשורת, הן במתן כלים ליצירת קשר באמצעות כל החושים והן בלימוד המהות הזכרית, המהות הנקבית וההבדלים ביניהן. החוקיות של תפיסת היין (הנקביות) והיאנג (הזכריות) הסינית, אשר מגדירה את ההבדלים בין הנשי לבין הגברי, נועדה ללמד אותנו מהן האיכויות השונות של כל אחד מהמינים. רק כאשר אדם מבין את המהויות השונות שלו ושל בן זוגו ויודע להגדיר אותן, הופכת הזרימה לאפשרית ונוצרת טנטרה. הטנטרה (שמשמעותה המילולית היא מארג) היא ענף של היוגה. מטרת היוגה היא להגיע לאחדות עם הקוסמוס וכשלב בדרך להגשמה הטוטאלית הזו, מלמדת אותנו הטנטרה להיות אחד עם בן הזוג שלנו.

רבים רואים בטעות את הטנטרה רק כטכניקה לשיפור יחסי המין, הרעיון הוא להבין ולדעת יותר אחד את השני, כישות זוגית שתאפשר התפתחות רוחנית נפשית אינדיבידואלית לכל אחד מבני הזוג. המיניות היא רק חלק אחד מתוך המארג.

בסדנאות מתרגלים הזוגות גם טיפולי שיאצו בסיסיים, לשיאצו קשר עמוק ועתיק לזוגיות. טיפול השיאצו לא נוצר במקור למטרה רפואית, אלא שימש כקשר בין בני זוג. זוגות שחיו בכפרים ביפן היו חוזרים מעבודת האדמה עם גוף מתוח וכואב. החזרה הביתה הייתה שונה מהנהוג היום לא שאלו בקצרה אחד לשלום השני ונעלמו כל אחד לעיסוקיו, אלא טיפלו אחד בשני באמצעות המגע, בדרך שהוכרה מאוחר יותר כשיאצו. הכוונה הייתה להצליח להפריד ולהיכנס לבית מבלי לאפשר לחוויות יום העבודה לתפוס מרחב גדול מדי בבית, בזוגיות ובמשפחתיות. עם הזמן נוצר חיבור של השיאצו לרפואה הסינית ולפילוסופיה שלה,
דרך חוויות המגע בשיאצו גילו בני הזוג כיצד לענג אחד את השני, מבלי לקיים מגע מיני מלא. הם מצאו נקודות בגוף שעוררו אותם ברמה החושית המינית והרגשית.

המשתתפים בסדנאות נוהגים לרוב לתרגל גם בבית עם בני זוגם. בשלבים הראשונים הם מדווחים על שינוי בתקשורת הזוגית , דרך מגע בטכניקות הטנטרה, השיאצו והיוגה בזוגות ניתן לשחרר זיכרונות ולהציפם בדיאלוג זוגי של מגע. גם אם החוויה המקורית נשארת של אחד מבני הזוג, הופכים השניים לשותפים לחוויה ולעיבוד שלה, דבר המקל על הקושי בהתמודדות. כל התהליך נעשה ללא מילים ובכך טמון היופי שלו. הטנטרה, היוגה והשיאצו מאפשרים לנו לתקשר מתוך סינרגיה בין הגופים ואינם מגבילים אותנו לכלי תקשורת אחד - המחשבה.


סדנאות הזוגיות כוללות התנסות זוגית בשפת המגע באמצעות טיפולי שיאצו הדדיים, תרגול בסיסי של יוגה בזוגות וכן התנסות בטכניקות הטנטרה יוגה.
בתוך מרוץ החיים המטורף אני מציע לזוגות בכל גיל, להקדיש בוקר יום שישי אחד לטיפוח הזוגיות, להתפתחות אישית.



יגאל אדר M.A.בחינוך ומנהל, מנחה קבוצות, מורה ומטפל בשיאצו טווינה ויוגה,סדנאות לזוגיות, מגשר.מנהל אקדמי ב"מרכז אלטרנטיבי" במרכז תקוותנו,רח' אחד העם,נהרייה.
yigala62@walla.com
co.il.יגאלאדר.www
0502796868



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב